FAQ

Pytania i odpowiedzi

Rejestracja i logowanie

Tak trzeba posiadać konto, przed złożeniem zamówienia wymagane jest założenie konta.

Procedura rejestracji w naszej drukarni trwa bardzo szybko. Zapraszamy. Pamiętaj że otrzymujesz rabat 20% na pierwsze zamówienie. 

Po zarejestrowaniu konta klient może w pełni korzystać z naszego sklepu. Przy pierwszej rejestracji przysługuje klientowi 20% rabat na zamówienie do 1230 zł brutto. Wystarczy przy rejestracji w okienku wpisać "START" i wysłać do bazy. Rabat po tej czynności zostaje aktywowany.

Konto jest aktywne po potwierdzeniu adresu mailowego.

Mail potwierdzający założenie konta powinien w ciągu kilku minut dotrzeć na podany adres e-mail.

Jeśli nie otrzymałeś powiadomienia, sprawdź folder ze skrzynką spamową.

Powodem może być także błędnie podany adres - spróbuj ponownie założyć konto z właściwym adresem e-mail.

Tak. Twoje dane są w pełni bezpieczne. Korzystamy z najnowszych zabezpieczeń sklepów orax ze programów antywirusowych i bramek zabezpieczających. 

Link https://www.comers-drukarnia.pl/polityka-prywatnosci

Tak - po zalogowaniu się na swoje konto możesz zmienić hasło w Panelu klienta, korzystając z zakładki Zmiana danych.

Jeśli nie pamiętasz poprzedniego hasła, możesz zresetować hasło - odpowiednie informacje zostaną przesłane na adres mailowy na który zarejestrowałeś konto.

W przypadku zapomnienia hasła skorzystaj z opcji dostępnej na stronie logowania:

Nie pamiętasz hasła? Przypomnij

Po podaniu adresu mailowego, na który zarejestrowane jest konto otrzymasz na wiadomość umożliwiającym utworzenie nowego hasła dla Twojego konta.

Składanie zamówień

Aby złożyć zamówienie należy posiadać konto. Można je założyć w trakcie składania zamówienia.

Złożenie zamówienia składa się z następujących etapów:

  1. Wybierz produkt oraz ustal jego parametry i przy interesującym nakładzie i cenie wybierz opcję DO KOSZYKA i jeżeli to wszystko, co chcesz zamówić, wybierz przycisk „ZŁÓŻ ZAMÓWIENIE”.
    Wybrany produkt możesz także dodać do koszyka i wrócić do dalszych zakupów.
  2. Jeśli jesteś zalogowany, wyświetli się podsumowanie zamówionego produktu, jeśli nie jesteś zalogowany bądź nie masz konta, to w tym miejscu możesz założyć/ zalogować się. Następnie należy wybrać sposób wysyłki, formę wysyłki, wystawienie faktury czy zmianę adresu nadawcy. Na koniec zostanie wyliczona cena całkowita zamówienia.
    Aby przejść dalej kliknij „ZŁÓŻ ZAMÓWIENIE”
  3. Zostanie wyświetlone potwierdzenie wprowadzonych danych do wysyłki sposobu płatności danych do faktury. Jeśli wszystko jest poprawnie, kliknij ponownie ZŁÓŻ ZAMÓWIENIE. Spowoduje to złożenie zamówienia na wybrany produkt lub produkty.
  4. Zamówienie trafiło do poczekalni Panelu klienta, teraz możesz wgrać pliki i opłacić zamówienie.
  5. Realizacja Twojego zamówienia rozpoczyna się po dodaniu i akceptacji plików graficznych oraz po dokonaniu zapłaty (przy płatności online) lub zaksięgowaniu zapłaty na naszym koncie (przy płatności przelewem).

Po zalogowaniu w Panelu klienta możesz sprawdzić stan Twoich zamówień. W zakładce „Zamówienia” znajdują się  wszystkie istotne informacje na temat bieżących zamówień, w tym ich status. Po rozwinięciu szczegółów zamówienia można dokonać płatności, a także przesłać i zaakceptować plik z grafiką.

Terminy realizacji zamówienia, liczone są w dniach roboczych i podane przy każdym z produktów. Zrealizowanie zamówienia jest rozumiane jako oddanie zamówionego towaru do wysyłki. Czas realizacji zamówienia zależy od momentu akceptacji plików oraz dokonania płatności (dotyczy zamówień z opcją płatności „przelew”, „PayU”).

Jeżeli akceptacja pliku i płatność nastąpi w danym dniu po godzinie 10:00, to czas realizacji zamówienia zaczyna liczyć się od następnego dnia roboczego.

Aby zamówienie trafiło do produkcji, powinny być wykonane obie czynności:

- akceptacja pliku
- opłacenie zamówienia.

W przypadku niektórych produktów możliwe jest skrócenie standardowych terminów realizacji zlecenia.

W przypadku pilnych zleceń prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy z Biurem Obsługi Klienta w celu określenia możliwego terminu realizacji.

Możliwość anulowania opłaconego zamówienia istnieje tylko do momentu akceptacji plików. Jeśli dokonano zapłaty, a jeszcze nie zaakceptowano plików, możesz anulować zamówienie. W tym celu powinieneś zadzwonić pod numer 22 877 42 09 lub napisać e-maila na adres biuro@comers.com.pl 
Nie później niż w ciągu 14 dni roboczych otrzymasz zwrot środków pomniejszonych o koszty administracyjne wynikające z czynności, jakie musimy wykonać, aby anulować rozpoczęty proces realizacji zlecenia. Koszty te wynoszą 10 zł brutto.

Zamówienie, które nie zostało opłacone, pozostaje aktualne przez okres 14 dni. Po upływie tego czasu nieopłacone zamówienie zostaje usunięte z systemu.

Tak.  Ceny przesyłki widoczne na naszym portalu zawierają koszt dostawy tylko na terytorium Polski.

Jeśli jesteś zainteresowany usługą dostarczenia przesyłki poza granice Polski, prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny tel. 22 877 42 09, e-mail: biuro@comers.com.pl 

Tak. Prześlij zapytanie mailowe opisujące szczegóły produktu, który chcesz zamówić: comers@comers.com.pl  lub skontaktuj się z nami telefonicznie 22 877 42 09. Otrzymasz informację czy możemy zrealizować konkretne zlecenie i jego wycenę.

Tak.

Przygotowujemy projekty graficzne. Posiadamy 4 grafików na stałe. 

Orientacyjne ceny przygotowania projektów graficznych znajdziesz na głównej stronie w zakładce ceny projektów.

Produkty i usługi

Druk cyforwy opłacalny jest w małych nakładach i realizujemy go bardzo szybko zazwyczaj od ręki lub 24 h. 

Druk offsetowy jest opłacalny w dużych nakładach i zazwyczaj jest dłuższy nież 24 h. 

W naszej drukarni możesz zamówić np. te same ulotki w technologii druku cyfrowego jak i offsetowego. 

Tak. W takim przypadku prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy comers@comers.com.pl w którym zostanie podany koszt indywidualny usługi.

Tak. Cennik projektów znajduje się tutaj

Na stale zatrudniamy 4 grafików i zawsze pomożemy w wykonaniu projektu. 

W razie pytań proszę pisać comers@comers.com.pl

Tak jest możliwy wykonanie wydruku próbnego koszt 10 zł netto. 

Wydruk próbny wykonujemy z druku cyfrowego Canon C800. 

 

Tak jest taka możliwość. Każdego Klienta obsługuje nasz pracownik i wykonanie innego rodzaju uszlachetnienia jest ustalane w fazie korespondensji z Klientam. 

Płatności

Formy płatności znajdują Państwo TUTAJ

Proponujemy następujące formy płatności:

Opłata za pomocą systemu PayU, dostępne metody:

  • przelew bankowy online
  • płatność kartą kredytową
  • BLIK

Uwaga dla stałych Klientów odroczona płatność - prosimy kontaktować się ze swoim opiekunem Klienta i indywidualnie ustalać warunki płatności. 

 

Możliwość anulowania opłaconego zamówienia istnieje tylko do momentu akceptacji plików. Jeśli dokonano zapłaty, a jeszcze nie zaakceptowano plików, możesz anulować zamówienie.

W tym celu powinieneś zadzwonić pod numer 22 877 42 09 lub napisać e-maila na adres marek@comers-drukarnia.pl 
Nie później niż w ciągu 10 dni roboczych otrzymasz zwrot środków. W przypadku anulowania zamówienia przez Klienta drukarnia może pomniejszyć kwotę zwrotu o koszty administracyjne wynikające z czynności, jakie musimy wykonać, aby anulować rozpoczęty proces realizacji zlecenia.

Dostawa

Produkty wysyłamy firmami kurierskimi. Najczęściej korzystamy z firmy UPS (95%przesyłek).

Odbiór osobisty od 9 do 17 od poniedziałku do piątku. 

Korzystamy również z usług kuriera warszawskiego (firma Interbit), który oferuje swoje usługi na terenie Warszawy.

W Warszawie również dostarczamy paczki naszym kierowcą. Zazwyczaj paczki większego formatu. 

Dokładamy wszelkich starań do przygotowania produktów do wysyłki. Zazwyczaj towar jest zapakowany w karton ( pudełko) i np. kopertę bąbelkową lub zabezpieczone folią stretch.

Standardowa opłata za przesyłkę krajową do 30 kg wynosi:

- przesyłka kurierska - 25 zł netto (30,75 zł brutto)

Przy zamówieniach powyżej 300 zł netto pokrywamy koszty przesyłki (chyba żę inna informacja podana jest przy konkretnym produkcie).

Przesyłki powyżej 30 kg wyceniane są indywidualnie.

Przesyłki zagraniczne wyceniane są indywidualnie.

Produkty gabarytowe ( jedna ze ścian paczki ma powyżej 100 cm) są wycenia indywidualnie.

Opłaty za wysyłkę zależą od rodzaju i ilości zamawianego towaru.

Podczas zakładania konta ustalają Państwo adres do wysyłki. Przy zamówieniu jest on automatycznie pobierany.

Podczas składania zamówieniu istnieje możliwość wpisania innego adresu wysyłki.

Pliki do druku

Przygotowanie pliku do druku arkuszowego Canon i wielkoformatowego OCE Colorado:

Maszyna cyfrowa Canon (druk z arkuszy format 32x45 cm)

Formaty plików:

Preferowane: PDF, EPS, PRN

Akceptowane: CDR, TIFF (W przypadku zapisu TIFF, należy zapisać plik jako jedna warstwa, bez dodatkowych kanałów)

JPG, WORD (niepolecane) nie przyjmujemy do druku tych plików.

________________________________________

Wymagania dotyczące pliku PDF:                                                                                          ikona-pdf

PDF zapisz w wersji 1.4 (zgodnej z Acrobat 5.0.) Prace przygotowane w trybie kolorów CMYK bez osadzonych dodatkowych profili

Wszystkie czcionki (fonty) zamienione na krzywe.

Brak tego kroku może spowodować użycie innej czcionki i zmianę wyglądu projektu

Nie rasteryzuj tekstów!!!

Spady (nadlewki) po 2 mm z każdej strony

Odległość obiektów graficznych i tekstów od linii cięcia min. 2 mm

brak zachowania tych odległości może skutkować przycięciem tekstów lub obiektów

Jeśli w pracy znajdują się mapy bitowe, to powinny być one odpowiednio zapisane

skala 1:1, rozdzielczość 300 dpi, kolory CMYK, 8 bitów na kanał

Projekt wyśrodkowany na stronie

W pracach wielostronicowych (np. katalogi, broszury) każda strona projektu powinna być osadzona na osobnej stronie dokumentu

Bez linii cięcia (jeżeli występują linie cięcia to powinny się znajdować za obszarem brutto)

Zalecamy stosowanie przygotowanych przez nas makiet zawierających oznaczenia spadów (nadlewek) oraz bezpiecznych odległości obiektów graficznych i tekstów od linii cięcia.

W przypadku skomplikowanych projektów zawierających wiele warstw, nachodzące na siebie grafiki, cienie, przezroczystości itp. należy, na ile jest to możliwe, spłaszczyć do jednego obrazu tła, zachowując w postaci wektorowej jedynie teksty, loga, linie i inne istotne elementy projektu.

W szczególności problem dotyczy programu CorelDRAW X4, gdzie w skrajnym przypadku pomimo prawidłowo wyglądającego pliku PDF na wydruku mogą pojawić się błędy.

 

Używanie efektów specjalnych w programie CorelDraw może powodować błędy w druku.

________________________________________

Wymagania dotyczące pliku TIFF:                                                                                         ikona-tiff

Format 1:1

Prace przygotowane w trybie kolorów CMYK 8 bitów na kanał bez osadzonych dodatkowych profili

Rozdzielczość 300 dpi

Spady (nadlewki) po 2 mm z każdej strony

Odległość obiektów graficznych i tekstów od linii cięcia min. 3 mm

brak zachowania tych odległości może skutkować przycięciem tekstów lub obiektów

Projekt wyśrodkowany na stronie

Bez linii cięcia (jeżeli występują linie cięcia to powinny się znajdować za obszarem brutto)

________________________________________

Wymagania dotyczące pliku JPG:                                                                                       ikona-jpg

Format 1:1

Prace przygotowane w trybie kolorów CMYK 8 bitów na kanał bez osadzonych dodatkowych profili

Rozdzielczość 300 dpi

Spady (nadlewki) po 3 mm z każdej strony

Odległość obiektów graficznych i tekstów od linii cięcia min. 2 mm

brak zachowania tych odległości może skutkować przycięciem tekstów lub obiektów

Projekt wyśrodkowany na stronie

Bez linii cięcia (jeżeli występują linie cięcia to powinny się znajdować za obszarem brutto)

Zalecamy stosowanie przygotowanych przez nas makiet zawierających oznaczenia spadów (nadlewek) oraz bezpiecznych odległości obiektów graficznych i tekstów od linii cięcia.

 

Przygotowanie plików do druku wielkoformatowego:

  • format 1:1 (zgodny z zamawianym rozmiarem)
  • bez spadów
  • rozdzielczość max 200 dpi
  • zapisane bez warstw
  • 8 bitów na kanał
  • preferowany tryb kolorów CMYK
  • Akceptowane formaty plików
  • Pliki należy przesyłać w formacie TIFF (format preferowany), PDF, JPG
  • Nie akceptujemy plików GIF i PNG.
  • Pliki do cięcia ploterowego
  • pliki muszą być w postaci wektorowej
  • wszystkie czcionki zamienione na krzywe
  • format pliki EPS lub CDR (maksymalna wersja X5)

Prace przygotowane w trybie kolorów CMYK 8 bitów na kanał bez osadzonych dodatkowych profili

Rozdzielczość 300 dpi

Spady (nadlewki) po 3 mm z każdej strony

Odległość obiektów graficznych i tekstów od linii cięcia min. 2 mm

brak zachowania tych odległości może skutkować przycięciem tekstów lub obiektów

Projekt wyśrodkowany na stronie. 

Natomiast w grafikach wielkoformatowych, np. billboardach dopuszczalne są niższe rozdzielczości – od 30 dpi.

Preferowane: PDF, EPS, PRN

Akceptowane: CDR, TIFF (W przypadku zapisu TIFF, należy zapisać plik jako jedna warstwa, bez dodatkowych kanałów)

JPG, WORD (niepolecane) nie przyjmujemy do druku tych plików.

Reklamacje

Warunki zgłoszenia reklamacji:

a) zgłaszając reklamację klient powinien zawsze podać numer zamówienia, które chce zareklamować,

b) każda reklamacja powinna zawierać dokładny opis niezgodności z Umową oraz zakres żądania reklamacyjnego,

c) każda reklamacja zgłoszona przez klienta i spełniająca powyższe warunki będzie rozpatrywana indywidualnie,

d) reklamację można złożyć w terminie 10 dni, od dnia w którym Umowa została nienależycie wykonana przez Sprzedawcę lub miała zostać wykonana. Reklamacje złożone po upływie powyższego terminu pozostawia się bez rozpoznania. Za datę złożenia reklamacji uznaje się datę jej wpływu do Sprzedawcy w formie opisanej w punktach a) i b) powyżej,

e) reklamacje bez względu na rodzaj zgłoszenia będą rozpatrywane w ciągu 7 dni roboczych liczonych od następnego dnia roboczego po dacie jej skutecznego złożenia przez Klienta,

f) o wyniku postępowania reklamacyjnego Sprzedawca zawiadomi Klienta pisemnie wraz z uzasadnieniem przez e-mail,

g) Sprzedawca ocenia zasadność reklamacji na podstawie zarchiwizowanych próbek, a gdy jest to niewystarczające, możliwa jest sytuacja, w której Klient zostanie poproszony o przesłanie zdjęć, filmów lub odesłanie części bądź całości nakładu zrealizowanego zamówienia. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, koszt ich przesłania zostanie zwrócony Klientowi.

Kolory wydrukowanego produktu są inne niż były na monitorze, czy może to być podstawą reklamacji?

Nie. Różnica kolorów na monitorze i na wydruku nie jest podstawą do reklamacji.

Reklamację można złożyć w terminie 10 dni, od dnia w którym Umowa została nienależycie wykonana przez Sprzedawcę lub miała zostać wykonana. 

Reklamacje bez względu na rodzaj zgłoszenia będą rozpatrywane w ciągu 7 dni roboczych liczonych od następnego dnia roboczego po dacie jej skutecznego złożenia przez Klienta.

Niestety nie. Różnica kolorów na monitorze i na wydruku nie jest podstawą do reklamacji.

 Brak zgodności koloru wydruku z obrazem z ekranu, wynika z różnic technologicznych ekranów i drukarek. Monitory wyślwietlają kolory w przestrzeni RGB (3 kolory)  natomiast druk odbywa się w przestrzeni CMYK 4 kolory). Dodatkowo obraz wyświetlany na monitorze wygląda różnie w zależności od konkretnego monitora i jego ustawień (na różnych monitorach ten sam plik może wyglądać zupełnie inaczej).

Różnica kolorów na monitorze i na wydruku nie jest podstawą do reklamacji.

Słownik czyli co jest co w poligrafii

Gramatura papieru – masa wyrobu papierniczego wyrażona w gramach na metr kwadratowy.

Pośrednio parametr ten przekłada się na grubość papieru: najczęściej papier o gramaturze 100 g/m² ma grubość 0,1 mm (z dokładnością ok. 20%).
W przypadku papieru na okładki, foldery, opakowania itp., wrażenie większej gramatury (a więc papieru grubszego, sztywniejszego)
osiągnąć można przez lakierowanie lub laminowanie.

Niskie gramatury papieru od 110 do 170g/m ² stosuje się do druku ulotek i katalogów, książek.

Papier o gramaturze 300 – 350 g/m² drukujemy przy wizytówach, zaproszeniach, teczekach, kartach biznesowych, itp. 

Papier offsetowy jest papierem niepowlekanym, nadającym się do druku w drukarkach biurowych (w wersji PREPRINT). Na papierze offsetowym drukuje się np. papier firmowy, notatniki itp.

Papier kredowy należy do grupy papierów powlekanych. Ma powierzchnię matową lub błyszczącą.
Wykorzystywany jest do wydruku np. katalogów, ulotek, plakatów itp.

Spad drukarski oznacza zadrukowany obszar (najczęściej wąski pasek) arkusza, który zostaje odcięty podczas docinania na wymiar. Nasza drukarnia w produkcji większości produktów stosuje 3 mm spadu.

Druk odbywa się na dużych arkuszach, które następnie są cięte do rozmiarów końcowych. Ponieważ w procesie druku i cięcia mogą nastąpić drobne odchylenia stosuje się zapas, który powoduje że nawet w przypadku 2 mm przesunięcia na gotowym produkcie nie ma niezadrukowanych krawędzi.

CMYK i RGB to dwie przestrzenie barwne. 

CMYK jest skrótem od 
Cyan (niebieski)
Magenta (purpura),
Yellow (żółty)
Black (czarny)
W druku inne kolory powstaje przez mieszanie tych czterech kolorów.

 

Skrót RGB to złożenie pierwszych liter barw 
Red (czerwony)
Green (zielony)
Blue (niebieski)
z których uzyskuje się efekt barwny na monitorze.

Podczas przekształcania RGB na CMYK może nastąpić przesunięcie kolorystyki czyli różnice kolorystyczne. Aby tego uniknąć  prosimy o przesyłanie nam plików w przestrzeni barwnej CMYK.

Lakier wybiórczy UV to lakier nakładany na druk tylko w wybranych miejscach. Elementy pokryte tym lakierem są bardziej błyszczące niż pozostałe, znacznie się wyróżniają. W ten sposób można podkreślić, zaakcentować elementy nadruku np. logo firmy.

Nie znalazłeś odpowiedzi?